Dziś trochę o czynnikach rankingowych Google w 2017r. Google systematycznie wraz z rozwojem technologii udoskonala swoje algorytmy rankingu, by lepiej określić trafność i zwrócić lepsze wyniki wyszukiwania. Czynniki, które kiedyś mogły mieć ogromny wpływ na ranking wyszukiwań, mogą już nie mieć większego znaczenia, a nowe czynniki rankingowe (takie jak przyjazność dla urządzeń przenośnych lub HTTPS ) mogą pojawić się, odzwierciedlając zmieniające się technologie i zachowania użytkowników. Postaram się poniżej przedstawić najważniejsze z nich w roku 2017, na podstawie analizy Olgi Andrienko z SEMrush.
Czynniki rankingowe.
Badania przeprowadzone były na dużą skalę, objęły 100 najlepszych pozycji dla sześciuset tysięcy słów kluczowych. Słowa były pogrupowane według liczby wyszukiwani:
Bardzo wysoka | 10 001 i więcej |
Wysoka | Od 1 001 do 10 000 |
Średnia | Od 101 do 1000 |
Niska | Od 1 do 100 |
W badaniu brano pod uwagę czynniki strony takie jak Refferin Domain i Trafic, zebrano wyniki i podjęto próbę stwierdzenia, które wydają się być najważniejsze. Poniżej niektóre z ustaleń:
Zabezpieczenie witryny poprzez protokół HTTPS.
Stwierdzono, że 65% na trzech najwyższych pozycjach, o frazach najwyższej konkurencyjności posiada https. Choć nie wydaje się być on wysokim czynnikiem rankingowym, zalecam przejście na bezpieczne połączenia.
Długość treści.
Stwierdzono, że długość treści na ogół miała dodatnią korelację z rankingiem wyszukiwania; zawartość stron na trzech najwyższych pozycjach jest średnio o 45 procent dłuższa niż zawartość na 20 pozycji.
Ponadto, Andreinko nie poleca pisania dużych ilości treści w celu poprawy rankingu – kluczem jest pisanie odpowiednio długiej treści, która jest zgodna z oczekiwaniem użytkownika. Sprawdź, co robią Twoi konkurenci, i wymyśl, w jaki sposób możesz tworzyć treści zapewniające większą wartość dla użytkowników.
Słowa kluczowe.
Równie ciekawe okazały się wyniki badania dla słów kluczowych. Wygląda to następująco:
35 procent rankingu domen dla słów kluczowych o dużej konkurencyjności nie ma słowa kluczowego w tytule. Sugeruje to, że algorytmy Google stają się coraz lepsze w zrozumieniu kontekstu / synonimów i / lub, że słowa kluczowe w tytule strony stają się mniej ważnym czynnikiem w rankingu!
Bardzo niewiele linków zawiera słowo kluczowe w anchorze – w rzeczywistości nawet w przypadku słów kluczowych o bardzo dużej konkurencyjności tylko 8 procent linków zawierało słowo kluczowe. Może to sugerować, że słowa kluczowe w tekście linku nie mają większego znaczenia w rankingu, ale mogą również odzwierciedlać działania SEO, które ściśle przestrzegają najlepszych praktyk budowania linków a są one traktowane (linki tekstowe) jako spam.
Ruch na stronie
Badanie zostało przeprowadzone wyłącznie na witryny w rankingach i okazało się, że liczba odwiedzin ma znaczenie dla słów kluczowych o dużej konkurencyjności.
Sygnały użytkownika
W badaniu przeanalizowano również różne sygnały użytkowników, w tym:
Współczynnik odrzuceń. Ogólnie rzecz biorąc, współczynnik odrzuceń jest niski dla trzech najwyższych pozycji, ale rośnie wraz z kolejnymi pozycjami – może to sugerować, że witryny o najwyższym rankingu mają bardziej trafne treści, lepszą szybkość działania witryny, wyższy poziom zaufania użytkowników i tak dalej.
Andrienko zasugerowała, że Google nie bierze bezpośrednio pod uwagę sygnałów użytkownika, ale jeśli są one niskie, oznacza to, że użytkownicy nie angażują się w twoją stronę tak, jak powinni.
Linki
Budowanie linków wysokiej jakości jest nadal bardzo ważne, zarówno jeśli chodzi o odnośniki domen, jak i „śledzenie” linków zwrotnych. Andrienko zauważył, że linki zwrotne mają znaczenie, zwłaszcza w przypadku witryn kierujących na słowa kluczowe z mniej niż 10 000 miesięcznych wyszukiwań.
Co ciekawe, stwierdzono, że sygnały użytkowników i (bezpośredni) ruch w witrynie były w rzeczywistości najwyższymi czynnikami najwyższych rankingów.
Powyższe informacje są częścią przeprowadzonego badania a opis nie jest kompletny. W kolejnym artykule postaram się przeanalizować inne czynniki, które wydają się mieć największy wpływ na wysokość pozycji w Google.